S-E-E (Sun-Earth-Eratosthenes) Corona Update


 S-E-E (Sun-Earth-Eratosthenes) Corona Update

 

Proje Hakkında:

 

A special project for a special period in the lives of people on planet Earth. COVID-19 has changed the approach to solving all problems, as well as the process of teaching and learning around the world. Uncertainty in the consistency of offline teaching contributes to a complete focus on the online environment and project work. Students from all continents cooperate and collaborate to reproduce one of the science's 10 most beautiful experiments of all time: Eratosthenes' measurement of the Earth's circumference. Eratosthenes experiment is always the preferable example for our students and for the implementation of the Inquiry method. Inquiry learning and active learner involvement can lead to important outcomes in the classroom. Students will also share knowledge about solar clocks and organize quizzes and competitions in the design and construction of solar clocks. We will inspire students and teachers to make mini-projects for the construction of solar clocks .

Dünya gezegenindeki insanların yaşamlarında özel bir dönem için özel bir proje. COVID-19, tüm sorunları çözme yaklaşımını ve ayrıca dünya çapında öğretme ve öğrenme sürecini değiştirdi. Çevrimdışı öğretimin tutarlılığındaki belirsizlik, çevrimiçi ortama ve proje çalışmasına tam bir odaklanmaya katkıda bulunur. Tüm kıtalardan öğrenciler, bilimin tüm zamanların en güzel 10 deneyinden birini yeniden oluşturmak için işbirliği yapıyor ve işbirliği yapıyor: Eratosthenes'in Dünya'nın çevresini ölçmesi. Eratosthenes deneyi, öğrencilerimiz için ve Inquiry yönteminin uygulanması için her zaman tercih edilen bir örnektir. Sorgulayıcı öğrenme ve aktif öğrenci katılımı, sınıfta önemli sonuçlara yol açabilir. Öğrenciler ayrıca güneş saatleri hakkında bilgi paylaşacak ve güneş saatlerinin tasarımı ve yapımında sınavlar ve yarışmalar düzenleyecekler. Güneş saatlerinin yapımı için öğrencilere ve öğretmenlere mini projeler yapma konusunda ilham vereceğiz.

 


Hedefler:

Students should determine the approximate circumference of the Earth. They need to improve their communication skills, as well as the use of the English language. Students will work with students from other countries to make the measurements more accurately. Students who actively make observations, collect, analyze, and synthesize information, and draw conclusions are developing useful problem-solving skills. These skills can be applied to future "need to know" situations that students will encounter both at school and at work. Another benefit that inquiry-based learning offers is the development of habits of mind that can last a lifetime and guide learning and creative thinking.
Students will analyze ways of measuring time over the centuries as well as the mechanisms they have used. They will find various examples of clocks in the world. Make and model some solar clocks and organize online competitions. Students will vote for the best clocks.

 

Öğrenciler, Dünya'nın yaklaşık çevresini belirlemelidir. İngilizce kullanımının yanı sıra iletişim becerilerini de geliştirmeleri gerekir. Öğrenciler, ölçümleri daha doğru yapmak için diğer ülkelerden öğrencilerle birlikte çalışacaklar. Aktif olarak gözlem yapan, bilgi toplayan, analiz eden ve sentezleyen ve sonuç çıkaran öğrenciler, faydalı problem çözme becerileri geliştiriyorlar. Bu beceriler, öğrencilerin hem okulda hem de işte karşılaşacakları gelecekteki "bilme ihtiyacı" durumlarına uygulanabilir. Sorgulamaya dayalı öğrenmenin sunduğu bir başka fayda, bir ömür boyu sürebilen ve öğrenmeye ve yaratıcı düşünceye rehberlik edebilecek zihin alışkanlıklarının geliştirilmesidir.

Öğrenciler, yüzyıllar boyunca zamanı ölçmenin yollarını ve kullandıkları mekanizmaları analiz edecekler. Dünyada çeşitli saat örnekleri bulacaklar. Bazı güneş saatleri yapın ve modelleyin ve çevrimiçi yarışmalar düzenleyin. Öğrenciler en iyi saatleri oylayacak.



Çalışma Süreci:

 

We will begin the activities on September 15th 2020. We will process the project through eight stages.
1. Find partners, and joining to Eratosthenes Experiment platform and
EAAE .
2. Determination students for project work (group or classes).
3. Students cooperate (by themed tasks to other collaborators on the project and historical aspect Eratosthenes experiment, collecting data related to the school and the city, etc.).
4. Measurements of the solar noon at autumn equinox 2020 (possible as work from home) and exchange of measurement data and results with partners. Measurements of the solar noon at spring equinox 2021 and exchange of measurement data and results with partners.
5. Students from each school will try to make a solar clock. Students will organize quizzes and competitions in the design and construction of solar clocks.
6. The final match (video conferencing).
7. Establishment of the blog participants.
8. Evaluation and dissemination



15 Eylül 2020'de faaliyetlere başlayacağız. 
Projeyi sekiz aşamada işleyeceğiz.
1. Ortaklar bulun ve Eratosthenes Experiment platformuna katılın ve
EAAE.
2. Proje çalışması için öğrencilerin belirlenmesi (grup veya sınıflar).
3. Öğrenciler işbirliği yaparlar (proje ve tarihsel yönüyle Eratosthenes 
deneyinde diğer işbirlikçilere temalı görevler yaparak, okul ve şehirle 
ilgili verileri toplayarak, vb.).
4. 2020 sonbahar ekinoksunda öğle vakti ölçümleri (evden çalışmak mümkündür) 
ve ölçüm verilerinin ve sonuçların ortaklarla değişimi. 
2021 bahar ekinoksunda 
öğle vakti ölçümleri ve ortaklarla ölçüm verilerinin ve sonuçların değişimi.
5. Her okuldan öğrenciler bir güneş saati yapmaya çalışacaklar. 
Öğrenciler, güneş saatlerinin tasarımı ve yapımında sınavlar 
ve yarışmalar düzenleyecekler.
6. Final maçı (video konferans).
7. Blog katılımcılarının oluşturulması.
8. Değerlendirme ve yaygınlaştırma


Beklenen Sonuçlar:

 

Due to the probable complete transition to online teaching, the cooperation of teams (and members of the teams themselves) may be fully organized via the web. Therefore, we should insist on a safe environment for students on the Internet.
The final results of this project will be a blog, eBook, Padlet, and video. If our students are imaginative and creative, maybe they will have more of an idea of the final work.
Enhancing students with the goal of energy-saving and turning to renewable energy sources, as well as the promotion of renewable energy sources.

 

Çevrimiçi öğretime olası tam geçiş nedeniyle, ekiplerin (ve ekip üyelerinin kendilerinin) 
işbirliği web üzerinden tamamen organize edilebilir. 
Bu nedenle internette öğrenciler için güvenli bir ortam konusunda ısrar etmeliyiz.
Bu projenin nihai sonuçları bir blog, e-Kitap, Padlet ve video olacaktır. 
Öğrencilerimiz hayal gücüne ve yaratıcılığa sahiplerse, belki de 
final çalışması hakkında daha fazla fikir sahibi olacaklardır.
Öğrencileri enerji tasarrufu ve yenilenebilir enerji kaynaklarına 
yönelmenin yanı sıra yenilenebilir enerji kaynaklarının 
teşvik edilmesi hedefiyle geliştirmek.

 

 

Çalışmalarımız:

iki kent arasındaki uzaklık 360 ile çarpılıp, iki kentte ölçülen açıların farkına bölünerek Dünya'nın çevresi hesaplanır. Eratosthenes, zor bir ortamda matematik bilgisiyle Dünya'nın çevresini ölçtü.

Eratosthenes’in yerkürenin boyutlarını belirlemek için kullandığı 3 yöntem

Birincisi, az sonra açıklanacak olan, bir parça temel geometriydi. İkincisi, güney Mısır’da Nil kıyısında kurulmuş, bugün Assuan adıyla bilinen, o za­manki adıyla Syene kentine ilişkin bir coğrafi olguyu içeriyordu. Üçüncüsü de, gnomon adı verilen son derece basit bir aygıttı.

Gnomon, düz bir yere dikilmiş dikey bir çubuk­tan ibaret olup çok uzun zamandan beri kullanılmaktaydı. Güneş’in gökte ilerlerken düşürdüğü gölgenin izlenmesini sağlıyordu.

Gnomon günde bir kez, Güneş’in gökte en yüksek ve kendi gölgesinin de en kısa olduğu anda, yani öğle vakti, tam ve kesin “saati” verirdi. Buna ek olarak pusula görevi de görürdü, çünkü öğle vakti gölge tam kuzeyi gösterirdi. Gnomon ayrıca, her yılın iki kilit gününü, yani yaz ve kış gün dönümlerini belirlemek suretiyle, bir tür ilkel takvim olarak da işe yarardı.

Son olarak, gnomon Güneş’in yüksekliğini, yani belli bir anda ufuktan açısal uzaklığını, belirlemekte de kullanılırdı. Tek yapılacak şey, gölgenin ve çubuğun uzunluk­larını ölçmek idi. Bu ölçümlerle oranlı bir dik üçgen kurarak gölgenin karşısına rastlayan açı ölçülebilir; bu açı da Güneş’in doğrultusunun başucu doğrul­tusundan (dikey doğrultudan) ne kadar saptığını gösterirdi.

 

Gnomonun kullanımı Eratosthenes ve çağdaşla­rı tarafından pek iyi bilinmekteydi. Fakat Eratosthenes’e yerkürenin boyutlarını belirleme işinde asıl ilhamını veren, Assuan’ın coğrafi özel­likleri oldu.

Bu kent İskenderiye’nin hemen hemen tam güneyine rastlar; ayrıca her yılın belli bir anın­da (yaz gün dönümünde öğle vakti) Güneş’in tam başucundan geçtiğini görmek gibi bir ayrıcalığa da sahiptir. Her yıl bu özel anda, Assuan’da gnomon hiç gölge vermez.

Eratosthenes bu olguları bir takım basit ama akıllıca geometrik akıl yürütmelerle bir araya getir­mek suretiyle, başyapıtını gerçek­leştirdi.

Yaz gün dönümünde öğle vakti, gnomonunu kullanarak İskenderiye’de Güneş’in doğrultusuyla başucu doğrultusu arasındaki açıyı saptadı. Aynı anda Assuan’da Güneş tam başucunda olduğundan, İskenderiye ile Assuan’ın dikey doğrultuları arasındaki açıyı da böylece saptamış oluyordu. Bu açının, bir çemberin uzunluğunun 1/50’si kadar olduğunu buldu.

Bu, Dünya’nın tam çevresinin İskenderiye’yle Assuan arasındaki uzaklığın 50 katı olduğu anlamına geli­yordu. Bu iki kent arasındaki uzaklık bugünkü öl­çülerle kabaca 800 km olduğuna göre, Dünyanın çevresinin de 40 000 km kadar olması gerekti.

Eratosthenes’in yönteminde elbette o dönemin şartlarından kaynaklanan bazı noksanlıklar var idi.

İlki Güneş doğ­rultusuyla dikey doğrultu arasındaki açı o devirde ancak yaklaşık olarak ölçülebilirdi. İkin­cisi, Assuan’ın İskenderiye’ye göre tam tamına de­ğil ancak kabaca güneye düşmesidir. Üçüncüsü, iki kent arasındaki uzaklığı tam olarak ölçmenin çok güç, hatta olanaksız olmasıdır.

Uzun mesafeler o çağda stadion denen bi­rimle (bir stadyumun boyu) ifade ediliyordu. Eratosthenes’e göre yerkürenin çevresi 250 000 stadi­on’du. Bir stadionun değeri 600 “ayak ” olarak standartlaştırılmıştı; ancak “ayak ”ın değeri stan­dart değildi. Dünyanın çevresi olarak verilen 40 000 km rakamı, bir stadion için tanım olarak bu ölçeğin en düşük değerinin alınmasından çıkmak­tadır.

Eratosthenes’in tahmininin, bi­limsel açıdan kesin bir ölçümden çok bir “göz kararı ölçüm” olduğu söylenebilir. Yine de bu değer, bir dolaysız yaklaşımın kesinlikle ola­nak dışı olduğu durumlarda, kullanılan basit ama zekice geometrik akıl yürütmenin başarı sağlama ye­teneğine çarpıcı biçimde tanıklık etmektedir.

Kaynak: Robert Osserman, “Evrenin Şiiri”, syf: 29 – 32

 

 

Yorumlar